Dag 9: Ait Baha

20 augustus 2018 - Ait Baha, Marokko

Wakker geworden met de ramen open en uitzicht op de rotswand. Goedemorgen op deze stralende dag. Met onze gids Zuhir afgesproken om na het ontbijt een bergwandeling te maken. Hij stond om 08:30 klaar op zijn flip-flops en wij op onze stevige stappers. Meteen een flink tempo, en na 20 minuten moesten we al pauzeren om op adem te komen. Alsmaar bergopwaarts met een steeds mooier uitzicht. Bij een zogenaamd Berberkamp, een toeristisch toneel stukje, konden we foto's maken en thee drinken. Hebben we niet gedaan en zijn doorgelopen naar de top van het plateau. Wat een schitterend uitzicht op en over het Atlasgebergte. Zo indrukwekkend !!! Toen naar beneden geklauterd naar het dorpje van Zuhir. Vijgen van de boom geplukt en zelfs Luna heeft ervan gegeten😁. Door de groene strook langs het riviertje, na ruim 3 uur en trillende benen, weer terug bij ons hotelletje. Wat een prachtige hike.

Aan het einde van de middag met de meiden paardrijden. Wat aanvankelijk leek op een keer de kloof heen en weer stappen, eindigde in een galop over straat. Daar tussen hebben we ruim een uur door de rivier gereden. Waar de paardenjongens de hengst van Shanti niet in het water kregen, lukte het Shant alleen, natuurlijk wel. Wat een belevenis !!!

1. Mary:
    20 augustus 2018
    Rkan goed zien dat jullie genieten heerlijk om naar tekijken .Shanti blijf een paardenmeisje .