Etappe 1 - Lago di Braies naar Sennes Hutte

22 juni 2020 - Pragser Wildsee, Italië

Vanochtend weer voor de wekker wakker, heerlijk ontbeten en om kwart voor 8 weg gereden van Hotel Hell. Na een kwartiertje komen we bij ons startpunt aan. We laten de auto voor 10 dagen staan, maar na 1 minuut zijn we al weer wat vergeten... de mondkapjes (zit nog niet in ons systeem). Het meer ziet er betoverend mooi uit. We kopen onze stempelkaart en beginnen aan het avontuur. We lopen naar de andere kant van het meer en dat was dan ook gelijk het laatste vlakke stuk. Met een volle rugzak alleen maar stijgen is zelfs voor Ruud erg pittig, ook moeten we nog een beetje wennen aan de wat ijlere lucht op hoogte. We stijgen uiteindelijk 1100 meter over een afstand van 13 km. De route is over paden met losse stenen, sneeuw, steile rotswanden, heel gaaf maar ook constant opletten waar je je voeten neerzet. Wat zijn we blij als we de eerste hut zien, waar we niet slapen, maar waar we wel genieten van een heerlijke cappuccino. Hierna nog ruim een uur lopen voordat we bij onze slaaphut zijn. We voelen de benen wel, gelukkig zitten en niet meer zoveel stijgingen in dat laatste stuk. Het was een zware dag maar wat is het mooi. Wat later komen Kurt en Birgit ook aan, het is gezellig maar om half 10 gaat ons lichtje toch wel uit. Lekker slapen in ons stapelbed. Morgen wordt het weer mooi zonnig, vandaag was het weer ook een kadootje. Best raar om in je korte broek door de sneeuw te lopen 😁