Het Corona reizen...

20 juni 2020 - Welsberg-Taisten, Italië

Voor de wekker ging waren we al wakker, zin om op pad te gaan! Dus zaten we ruim voor 6 uur in de auto. Wat ons opvalt is dat er al best wat auto's rond dit tijdstip op de weg zijn. De reis verloopt vlot, bij de Duitse grens geen controle, zelf helemaal niets te zien (agent? douanebeambte?). Bij de eerste plaspauze stappen we zo de auto uit zonder er bij na te denken, hier komen we snel van terug, want ondanks dat ik alles gelezen heb qua coronamaatregelen per land, hadden we ons niet zo gerealiseerd dat een toilet bij een benzinepomp ook tot de openbare ruimtes behoort, dus.... mondkapjes tevoorschijn halen. We zien zelfs mondkapjes bij mensen aan de achteruitkijkspiegel hangen, weer eens wat anders dan een paar dobbelstenen. Na de pitstop snel weer verder. Als ik achter het stuur kruip gast het uiteraard weer regenen en komen we de ene wegopbreking/ versmalling na de andere tegen. 60km/uur op de snelweg, jottem! Bij de grens van Oostenrijk kunnen we ook zo door en nadat we de eerste robuuste bergtoppen in de verte hebben gespot, passeren we ook zonder enige coronacontrole de Italiaanse grens. De bergen zijn prachtig en alles is supergroen. De Dolomieten zien we in de verte met de eeuwige sneeuw op de toppen. Zo benieuwd naar morgen.. Zoveel zin in! Om kwart voor zeven bereiken we ons hotel. Laden alles uit en zoeken een pizzeria op. Onze eerste pastamaaltijd zit erin💪. Nu alles klaarleggen voor morgen en even met Kurt en Birgit afstemmen hoelaat we bij de hut aankomen. Die treffen we daar om gezellig de avond mee door te brengen. Morgen onze eerste etappe, 16 km, volgens de kaart 5 uur lopen, maar we rekenen 2 uur extra voor lunchpauze, genieten, foto's maken en filmen met de drone. Nu gaan we lekker slapen, zodat we morgen weer fris en fruitig zijn. 🖐️

1. Petra:
    20 juni 2020
    Geniet er saampjes maar lekker van ❤️❤️❤️❤️
  2. Maris:
    21 juni 2020