Dag 7: Merzouga - Tinghir

17 augustus 2018 - Tinghir, Marokko

Gisteren rond 18 uur richting Berber-kamp vertrokken per kameel. Toen we aan kwamen lopen bij "onze" kamelen was er 1 aan het mekkeren en protesteren. Dat was de kameel waar Ruud op mocht. Zijn bijnaam was Ferrari. Wat was het een mooie rit. Echter aan het einde ging het een beetje fout. Ferrari gleed uit, Ruud maakte een snoekduik en Luna dr kameel trok Ferrari mee aan zijn gebit. Luna maakte een mooie afsprong terwijl Ali de kamelen losmaakte van elkaar. Mama's kameel zette het op het rennen, maar mama was hem te slim af en wist hem te stoppen. Gelukkig waren we vlakbij het kamp en konden Ruud en Luna lopen. Wij en de kamelen zijn gelukkig allemaal oké!! Na heerlijk te hebben gegeten, zijn we onder de sterrenhemel gaan liggen en kregen we van Ali een toelichting. Daarna hebben we nog een feestje gemaakt, nou ja Luna en de jongens want Shanti Ruud en Mama waren een beetje stijfjes. Het was een lekker bed en we lagen allemaal lekker te slapen totdat er een tor in Shanti dr bed terecht was gekomen. "Als het een spin was geweest was ik echt niet meer terug gegaan in die tent." Maar een tor kon ze nog een soort van mee leven en is heel stoer terug haar bed in gegaan. Ze heeft alleen niet meer geslapen.  Alweer zijn we vroeg opgestaan om de zonsopgang te bekijken. Alhoewel we deze niet echt hebben bekeken want Ruud en Luna maakte een (mislukt) hartje in het zand en Ruud vloog hier en daar nog wat met zijn drone om mooie beelden te maken.  Op de terug weg naar Mohammed mocht Luna op Ferrari. Alles is goed gegaan en hebben een heerlijk ontbijt gehad. Na nog even te hebben gechilled zijn we naar Tinghir gereden. Wat een prachtige natuur en rare verschijnselen. Zoals een overstromende rivier in de woestijn waar we met de auto doorheen moesten. In Tinghir hebben we een mooi hotel en mooie kamers ennnnn een blauw zwembad!!!