Dag 6: Erg Chebbi - Merzouga

16 augustus 2018 - Hassilabied, Marokko

Vanochtend vroeg gewekt om de woestijn in te trekken per kameel. Heerlijke temperatuur nog en genieten van de zonsopkomst. De kamelendrijvers maken een hoop gekkigheid met ons en doen heel erg hun best om mooie foto's te maken van ons. Alles voor een goede fooi😉. Hierna heerlijk ontbeten. Ruud en ik doen nog een tukkie, in de nu al warme tent, en de meiden gaan zo dicht mogelijk bij de wifi-spot zitten. Om een uur of 12 vertrekken we richting Merzouga. Het duurt eerst nog een klein halfuur om de woestijn uit te rijden en daarna zijn we er vrij snel. Er blijkt alleen in eerste instantie nog niemand te zijn. We rijden,4 km verder om te pinnen en strijken neer op een terrasje in de schaduw waar het goed vertoeven is. We drinken wat, spelen skipbo en eten later wat patatjes. Rond half vier rijden we richting Merzouga basis en krijgen we Berberse Whisky, dit is muntthee en krijgen we de gelegenheid om te douchen en een klein tasje in te pakken om te overnachten in de woestijn. We worden zo rond 18 uur opgehaald en gaan dan op een kameel naar het Berberkamp. Avontuur!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl