Dag 1 Eindhoven - Marakesh

11 augustus 2018 - Marrakesh, Marokko

Dag 1 is om half 5 's ochtends begonnen. We worden om 5 uur naar vliegveld Eindhoven gebracht en zijn daar om half 6. Na een half uurtje vertraging, stijgen we om half 8 op. Rond kwart over 10 plaatselijke tijd landen we op Menara National airport. Alles verloopt eigenlijk soepel totdat we bij de douane komen. Wat een rij! We hebben wel 2 uur staan wachten 😱. Hierna rugzakken opgehaald, auto en op naar het eerste hotel. We zitten echt direct in een andere wereld. Er lopen gewoon paarden los op een drukke rotonde. Na een klein kwartiertje zijn we er. We parkeren de auto op aanwijzingen van een meneer in jallabah aan de straatkant en de bagage wordt in een oude handkar naar het hotel geduwd. We komen op dit korte weggetje al door verschillende steegjes en de zgn souks, prachtige poortjes en alle deuren en deurposten zijn prachtig versierd. We verkennen het hotel en dakterras even en gaan richting het grote plein Place Djemaa El Fna. Eerst ff wat eten op een dakterras dat mooi uitzicht geeft op het plein. Slangenbezweerders, zonnebrilverkopers, henna tatoeages enz... Eerst alle indrukken even op ons in laten werken. Nu gaan we een tukkie doen, dan douchen om vervolgens weer van het bruisende stadsleven van Marakesh te genieten.

1. Linda:
    11 augustus 2018
    Wat gaaf al dat hekwerk en tegeltjes ..
    Hele fijne vakantie .xxx voor alle 4
  2. Mary:
    11 augustus 2018
    Super we genieten met jullie mee wat een andere wereld en o maris wat zal je weer een mooi foto's hebben straks en Loen niet uit gevlakt 😘
  3. Ton:
    👍🏻 Enjoy!