Etappe 2 - Sennes Hutte naar Fanes Hutte

23 juni 2020 - Marebbe, Italië

Volgens een gids die we in Sennes ontmoeten, wordt het vandaag een relaxt dagje. Zonnetje niet al te lange afstand en niet veel stijgen. Dus ontbijten we op ons gemakje met z'n vieren. De benen voelen een beetje stram maar dat lopen we er wel weer uit. Ik heb Birgit haar knie nog ingetaped en zwaaien hen rond 10 uur uit. Hierna maken we de veters vast, nemen we de rugzak en gaan we op pad. Het is heerlijk zonnig en lopen dan ook al direct in ons korte broek. Alleen ik heb een hemdje aan en dat is achteraf niet zo slim natuurlijk. Op m'n schouders valt het wel mee het schuren van m'n rugzak, maar bij m'n schouderbladen voelt het niet echt tof. Gelukkig heb ik een grote sjaal bij me en die stoppen we er tussen. Het is sowieso nog een beetje zoeken qua afstellen van de rugzak (ja je kunt je rugzak afstellen, meer gewicht naar de schouders of juist naar de heupen, wist ik voor deze reis ook niet). Het eerste deel van de tocht is heerlijk lopen, redelijk vlak, tussen de naaldbomen door. Het tweede stuk is circa een uur afdalen met een behoorlijke steilte (is dat een woord?). Bovenbenen en billen moeten hard werken. Dan ineens zien we daar Rifugio Pederu in het dal liggen. Een heerlijke plek om even te ontspannen. De schoenen en sokken uit onder het genot van een cappuccino en de zon. Maar, zoals ik me al gerealiseerd had toen we naar beneden liepen, dan moeten we het volgende stuk weer aardig klimmen waarschijnlijk.  Pederu ligt op 1540 meter en de Fanes Hutte is op 2060 meter. Met de brandende zon op ons hoofd valt de weg omhoog ons redelijk zwaar. Gek eigenlijk want het is helemaal niet zo steil als de dag ervoor. We zijn blij als we de Hut zien, nemen direct een kop soep en komen weer beetje bij. Daarna even heerlijk gedouched en een uurtje geslapen. Als ik wakker word, voel ik me niet zo lekker. Hele dag in de volle zon zonder iets op m'n hoofd plus een schurende rugzak op m'n schouderbladen. Dat gaan we morgen anders doen.  ''s Avonds eet ik een vol bord pasta om een beetje op kracht te komen. We spelen nog een potje yahtzee en gaan vroeg naar bed, morgen een zware dag met 1000 meter stijging. We vallen als een blok in slaap....