Etappe 9 van Pian de Fontana naar de bushalte

30 juni 2020 - Cortina d'Ampezzo, Italië

Na een heerlijk nachtje slapen in een slaapzaal in m'n slaapzak, gaan we vroeg uit de veren. We lagen dan ook al om half negen 🙈. 6,5 uur lopen op het programma en de eerste bus naar Belluno gaat om 13.20 uur, of we die gaan halen??? Anders een uurtje later. De tocht begint met een steile afdaling, direct de stokken er maar weer bij gepakt. Hierna toch nog een heel stuk klimmen, we hadden gehoopt op een wat relaxtere tocht de laatste dag. Na 10 minuten klimmen stoppen we om de broekspijpen af te ritsen en m'n pully uit te doen. Nu al zweetdruppeltjes overal! Na een heel stuk door het bos komen we in een heerlijk geurend stuk vol met gouden regens. Prachtig, lijkt wel een oase. Voor het eerst raken we het spoor een beetje kwijt. Door logisch te redeneren belanden we uiteindelijk op de route. Een heel stuk kunnen we lekker de benen strekken ook al loopt de weg naar beneden. Volgens de navigatie komen we ruim op tijd aan bij de bushalte. Dit geeft ons goede moed. Alleen het laatste half uur naar beneden is te veel van m'n knieën gevraagd. Alleen maar steil afdalen zonder vlakke ondergrond. Je moet er wat voor over hebben 😉. Uiteindelijk zijn we om half één al bij de bushalte. Ruud probeert, in deze Corona tijd, nog te liften, maar er is niemand die stopt haha.... Wachtend op de bus wordt de lucht steeds dreigender. Hopelijk krijgen we op de valreep geen hoosbui over ons heen. Net als we onze regenponcho's aan doen, komt de bus. Zittend in de bus volgt er een wolkbreuk. Al met al hebben we ontzettend veel geluk gehad met het weer afgelopen week. Om 14 uur zijn we in Belluno. Het toeristen informatiecentrum is circa 4 minuten lopen vanaf het station (wat is nou 4 minuten 😜). Maar horen helaas dat het gesloten is. Gaat vrijdag pas weer open. Dan maar geen badge. Het regent trouwens heel hard dus dan kun je in 4 minuten heel nat worden. We drinken op het station een cappuccino gezien we tot half 4 op onze trein moeten wachten. Dan een uurtje met de trein en dan de bus naar Cortina d'Ampezzo. Die bus laat overigens ook nog ruim een uur op zich wachten. Maar we zitten inmiddels weer heerlijk in het zonnetje en het vooruitzicht op een (privé) hotelkamer en warme douche is fijn! Met de bus is het ook nog een uurtje ofzo en dan nog een stukje naar het Hotel lopen. Circa 19 uur komen we bij het Hotel aan en wat blijkt? Geen wc en douche op de kamer😱. Gelukkig hebben we wel een privebadkamer alleen die zit tegenover onze kamer. We gaan eerst nog een hapje eten in het stadje voordat we onze schoenen uit kunnen doen. De rugzak kunnen we elk geval achterlaten. Het eten is heerlijk met een geweldige ambiance maar ik wil eigenlijk zo snel mogelijk douchen en naar bed. Als ik eenmaal lig, laat ik de hele Altavia nogmaals de revue passeren maar veel verder als dag 3 kom ik niet😴😴😴

1. Rosa:
    30 juni 2020
    Schitterende tocht jammer dat je je batch niet mee kon nemen.
    Maar je heb voor jaren stof om over te praten.
    Jullie zijn keien in mijn ogen.
    Super wat jullie gedaan hebben.
    Toppers.🏅🏅🍾💋
  2. Maris:
    1 juli 2020
    Dank je wel 😘
  3. Fred:
    30 juni 2020
    Mooie ervaringen hebben jullie gehad!
    Veilige terugreis!