Etappe 6 van Staulanza naar Vazzoler

26 juni 2020 - Agordo, Italië

Alta-Via dag-6
Vandaag vroeg opgestaan voor weer een lange dag met veel hoogte meters. Deze keer in een luxe rifugio(berghut/ hotel) geslapen. Geen stapelbed en geen gedeelde badkamer. Zonnetje schijnt dus t-shirt en korte broek. Lekker onderweg, nog een beetje stram van gister maar na een paar kilometer is dat verdwenen. Langzaam wordt de weg een pad. Steeds steiler klimmen we naar een uitzicht punt waar we koffie kunnen drinken. We missen een aanduiding en klimmen gevaarlijk steil omhoog, was echt even spannend. Een paar dikke stenen rollen onder Maris haar voeten los en missen mij maar net... niet leuk met een zware rugzak om. Gelukkig komen we veilig boven en kunnen genieten van een heerlijke capu met cheesecake en Apfelstrudel. De wolken vullen de dalen en belemmeren het uitzicht. Het juiste pad volgend komen we boven de wolken en genieten van de enorme ruige bergen. Wat een indrukwekkend gezicht. De hoogte betekent ook dat we een paar passages door de sneeuw moeten lopen. Lekker hoor... in je t-shirt. Dan ontdekken we een prachtig bergmeer. Onderaan een besneeuwde helling kleurt het water smaragd-groen. Een cadeautje!!! Na een laatste klimmetje begint de lange afdaling van 2100 meter naar 1700 meter. Lekker voor de knieën. Het begint een beetje te regenen dus onze ‘bestbuy-ever’ poncho’s doen hun werk. Het maakt het afdalen er niet makkelijker op, maar ons einddoel is nog maar anderhalf  uur weg. Na een kleine 7 uur en 18 kilometer arriveren we bij Rifugio Vazzoler. Moe maar voldaan !!

1. Rosa:
    26 juni 2020
    Wat een mooie tocht weer.
    Zo te zien al aardige berg kuiten.
    Nou ik vindt het heel knap van jullie.
    Geniet van dit moois.