Dag 7, laatste dag op de boot

27 juli 2019 - El Gouna, Egypte

Tussen 8 en 9 kunnen we ontbijten. Wij zijn er rond kwart over 8, Luna en Ben rond kwart voor 9. Vandaag een rustig programma. We zitten om 9.30 uur nog even bij elkaar in de lounge waar Raymond vertelt over het dagelijks leven in Egypte, school, leger, trouwen enz... Hierna lekker het dek op, genietend van de zon, het zwembad en het uitzicht. Rond half 12 passeren we de sluis weer, het blijft indrukwekkend om te zien hoe je met een cruiseschip zo'n 6 meter daalt om vervolgens weer door te kunnen varen. Samen met de grote boot varen er wat roeibootjes met parlevinkers in de sluis, totaal geen angst om tussen het cruiseschip en de boot bekneld te komen. Alles om een paar euro te verdienen. Na de lunch ga ik even liggen, maar wordt niet goed wakker, knallende koppijn en ik ben bang dat ik ziek ga worden. Toch ga ik om half 5 nog mee Luxor in waar we een papyrusfabriek en de tempel van Luxor bezoeken. We kopen allemaal wat in de papyrusfabriek en de tempel is prachtig met zijn immens grote beelden van de farao's. Maar ik voel me niet goed. Diner sla ik over. Ruud eet wat met Ben en Luna en pakt de koffer in. Morgen staat het ontbijt voor 6 uur gepland en vertrekken we om 7 uur voor een lange rit naar Hurghada en El Gouna. Ik moet er die avond nog even niet aan denken...