Dag 6

25 juli 2019 - Aswan, Egypte

Wij zijn de enige die niet naar Abu Simbel gaan, gelukkig maar anders hadden we om 3.15 uur op moeten staan. Nu hebben we lekker uitgeslapen tot een uur of 8. Na het ontbijt zijn we Aswan ingegaan voor een simkaart. Eenmaal aan de beurt, blijkt dat we de paspoorten nodig hebben. We sjokken in de warmte terug naar de boot om de paspoorten op te halen. Daar moeten we wachten op de receptionist en na een kwartiertje lopen we terug naar het simkaart winkeltje. We moeten lang wachten maar er is gelukkig airco en het is leuk om het alledaagse leven in Aswan te aanschouwen. Wat een drukte van mensen en voertuigen. Vrouwen met een tas op hun hoofd, kinderen die zwaaien, tuctuc's, ezel en wagen, o ja en de auto's manoeuvreren hier ook nog tussendoor. 4 simkaarten rijker keren we terug naar de boot. Kopen voordat we de boot opgaan nog wat water en slaan nog wat aanbiedingen voor een koetsje of een feluca af. Uiteraard installeren we eerst onze simkaarten zodat we weer kunnen internetten en zo ook dit verslag kan blijven delen. 's Middags na de lunch liggen we volop in de zon terwijl de boot richting Edfu vaart. We zijn aan de terugreis begonnen. De boot stopt nog even bij Kom Ombo voor de mensen die in Aswan opgestapt zijn en vaart daarna weer verder.' 's avonds is er een oriëntaals buffet en een jalabaparty. Van het buffet genieten we, de jalabaparty slaan wij even over, maar Luna en Ben zijn er lekker gaan dansen. Wij genieten op het dek van het koele briesje...