Dag 4: Fez - Midelt

14 augustus 2018 - Midelt, Marokko

Ondanks dat we geen wekker gezet hebben zijn we vroeg wakker. Meiden slapen nog dus gaan wij naar het dakterras om de dagplanning te maken en om de zon op te zien komen boven Fez. Wederom genieten! We komen tot de conclusie dat we toch redelijk op tijd willen vertrekken omdat we vandaag zo'n 200 km door de Midden- en Hoog Atlas gaan rijden. We maken de meiden wakker en zeggen dat we over een half uurtje willen ontbijten. Geen probleem voor ze. Toppers zijn het👌. Alleen als we beneden komen, kunnen we nog niet ontbijten. Ik stel voor dat Shant en Loen even op het ontbijt wachten en dat wij even door het labyrint van steegjes de auto gaan zoeken, voordat we straks bepakt en bezakt moeten gaan zoeken. Dat was achteraf maar goed ook want we hebben echt flink moeten zoeken. Zonder de bepakking was het al zoeken en zweten. Als we de auto eenmaal gevonden hebben, markeren we het punt in maps.me zodat we het straks ook nog terug kunnen vinden. Nu snel terug naar de meiden om te ontbijten. Na een wat simpel maar prima ontbijt, lopen we naar de souk, om de leerlooierij te gaan bekijken, want dat is toch wel één van de hoogtepunten van Fez. Het stinkt zo erg dat we bij de ingang muntblaadjes krijgen om onder je neus te houden. Maar wat een schitterend schouwspel. Alle soorten vellen  en huiden worden voorbewerkt om uiteindelijk in een van de kleurbaden geverfd te worden. En wat is de souk van Fez authentiek. Heerlijk om doorheen te wandelen met alle geuren en kleuren die tot je komen. Na uitgecheckt te hebben bij het hotel, gaan we vooral omhoog lopend met onze zware rugzak, richting auto. Chapeau voor Shant, geen onvertogen woord terwijl de zweetdruppels langs haar hoofd lopen. Loen heeft zo haar mensen...😎. De route naar Midelt laat een diversiteit aan landschappen zien. Van maanlandschap zelfs een beetje vulkanisch aandoend tot een groen skiresort(!), en verderop doemen de gebergten weer op in een soort woestijnlandschap. We zijn lekker op tijd bij het volgende hotel. Dit is meer een overnachtingsplaats dan dat het heel bijzonder is. Nu even lekker chillen en morgen richting woestijnrand naar het hotel met zwembad. Zelfs ik kijk naar het zwembad uit!

1. Mary:
    14 augustus 2018
    Geweldig!!!
  2. Janschokker:
    Wat een geweldige reis,
  3. Maris:
    15 augustus 2018
    We genieten met een grote G! Op naar de woestijn vandaag. Benieuwd of we daar ook wifi hebben 😂
  4. Petra:
    Volop genieten dus xxxx