Dag 2 : Marrakesh-Casablanca-Rabat

12 augustus 2018 - Rabat, Marokko

Gisteravond zo veel lol gehad op het grote plein in Marrakesh. De proppers zijn gezellig en we hebben leuke gesprekjes ipv dat opdringerige. De meiden hebben ook veel bekijks. Ondanks een warme nacht toch lekker geslapen vannacht. Vanochtend vroeg op pad om een saai stuk via tolwegen naar Casablanca te rijden. Meiden vallen in de auto direct als een blok in slaap. Wij besluiten om in 1x door te rijden en om in Casablanca te ontbijten. Per toeval stuitten we op een super gezellige binnentuin waar weer een heerlijk Marrokaans ontbijt genieten. Hierna lopen we een stuk naar de Hassan II Moskee. Wat een prachtige moskee met hele grote deuren en wasgelegenheden vol met mozaïek. Een imposante verschijning zo aan de kustlijn. De lokale bevolking is lekker aan het zwemmen en recreëren aan het water. Wij lopen na de nodige foto's gemaakt te hebben naar een klein winkeltje om cola en water te kopen en lopen daarna via een marktstraat richting auto. Op weg naar Rabat proberen we langs de kustlijn te rijden maar al snel komt het toch weer op de snelweg neer. Even onderweg een stop gemaakt bij de Mc Donald voor een lekker koffietje en weer doorrrr. Rabat is een verademing vergeleken bij de droge drukke stad Casablanca. We parkeren de auto tegenover het water en worden naar onze Riad begeleidt. We lopen hiervoor een stukje naar boven met onze backpacks op de rug midden door de drukke Medina bij denk ik toch wel zo'n 35 graden. Maar iedereen geniet van alle geuren en kleuren om ons heen. Het Riad is weer zo super mooi met allerlei mozaïek en schitterende houtbewerkte deuren. Op het dakterras, wat op het water uitkijkt, nemen we een kop Marokkaanse muntthee en spelen we een spelletje met z'n vieren. Nu even chillen op de kamer om straks nog een wandeling langs het water te maken en ergeywat te gaan eten. Morgenochtend kunnen we uitslapen, het ontbijt is tussen 8 en 10 😂. Straks nog plannen hoe laat we daarna richting Meknes en Fez vertrekken.

1. Janschokker:
    13 augustus 2018