Dag 14 en 15

2 augustus 2019 - El Gouna, Egypte

Gisteren hadden we een relaxt dagje. Om 10 uur met het bootje naar het strand. Beetje muziek luisteren, boekie lezen. Wel weer ontzettend warm, we liggen alleen maar in de schaduw. Als we gaan snorkelen is het water ook gewoon ontzettend warm en troebel. We hebben geen zicht onder water. Dan maar een verkoelende douche, ook om het zoute water eraf te spoelen. Na de lunch gaan we om 15 uur terug naar het resort en nemen we een plons in het zwembad, ook niet echt verkoelend haha... We drinken nog wat en gaan naar de kamer, lang leve de airco. Eindelijk ff bijkomen. Om half 7 bestellen we een taxi om naar Hurghada te gaan. We willen Ben een laatste hoogtepunt bezorgen... Eten bij de McDonald's in de gezellige gekte van Hurghada stad. Hier moeten we ook keihard onderhandelen wanneer we iets willen kopen. Bij de eerste zaak waar we al shirts en een broek hadden uitgezocht, lopen we de winkel uit. Mensen binnenlokken met een verkooppraatje en vervolgens de hoofdprijs vragen. Bij de volgende winkel komt alles wat relaxter over maar kan de verkoper niet zo goed rekenen, de totaalprijs is hoger dan dat we alles los zouden kopen. Special price haha... Uiteindelijk maken we een goede deal. Luna houdt een taxi aan en de man gaat direct akkoord met de prijs. Deze chauffeur probeert in zijn gebrekkig Engels het gesprek gaande te houden. Een vrolijke hardwerkende man, trots op zijn kinderen. Hij laat op zijn telefoon, onder het autorijden, trots de foto's van zijn kinderen zien. Een van de dochters heet Mariska, wat een toeval. Mocht hij nog een dochter krijgen dan noemt hij haar Luna, zegt hij. Alleen deze ontmoeting al maakt dat we met een goed geval terugkijken op dit laatste uitstapje. We drinken nog wat op het dakterras en gaan naar bed.

Vandaag worden we om 9.30 uur opgehaald voor de reis naar huis. Het is heerlijk geweest, we hebben er alles uitgehaald wat er in zat. Heerlijk om weer naar ons nieuwe huisje te gaan. Zin in!

1. Linda:
    2 augustus 2019