Dag 13 Sharm El Naga

1 augustus 2019 - El Gouna, Egypte

Vandaag gaan we toch naar Sharm El Naga. Mama en Ruud zeggen dat het het op een na mooiste rif is, namelijk het great barrier reef staat op nr 1. Het is ongeveer een uurtje rijden. Eerst over 'normale' wegen en daarna stuiteren we door de woestijn. Eenmaal bij het strand aangekomen halen we onze snorkels en maken we kennis met Mohammed onze gids. 😜 We duiken vrijwel meteen het water in. Inderdaad een aquarium! Mama en Ruud hadden hier vorige keer een walvishaai gezien, ik kon het me bijna niet voorstellen omdat het zo dicht bij de kust was, maar het wordt al snel erg diep. We zijn op zoek naar een zeeschildpad, want die hadden mama, Ruud en Ben nog niet gezien. Tijdens de 2e snorkelsessie aan die andere kant spotten we hem toch echt! YES! Ook zwom er een Baracuda van ongeveer een meter en natuurlijk nog veel meer mooie vissen en koraal van allerlei kleuren! De lunch smaakte goed aangezien we allemaal erg trek hadden. Daarna hebben we nog meer in het water gelegen. Wat een lekker dagje. In de auto naar het resort zijn we allemaal erg moe en bekijken we een beetje de gemaakte filmpjes. Zoals ik al zei een geslaagde dag!?

1. Omi:
    1 augustus 2019
    Reuze benieuwd naar al jullie mooi foto's een veiligterug reis !