Dag 10: Ait Baha - Boulmalne du Dades

21 augustus 2018 - Boumalne Dades, Marokko

Vanochtend om 5.50 uur wakker geworden. We hebben met de meiden afgesproken dat ze uit kunnen slapen en ontbijten wanneer zij dat willen. Wij zouden namelijk vroeg de andere kant van de kloof gaan verkennen en daarna lekker ontbijten. Met een koekje als ontbijt en een slok water, besluiten we tot 8 uur heen te lopen en daarna nog een uurtje terug. Deze hike is veel klauterwerk maar wel op ons gemakje. We genieten van de stilte en horen alleen wat vogeltjes fluiten. Aangenaam verrast zijn we wanneer we bij het hotel aankomen en de meiden daar al aantreffen. Niet echt uitgeslapen dus. Kunnen we wel gezellig met z'n vieren ontbijten. Vandaag en morgen zijn het feestdagen in Marokko, hetgeen betekent dat we veel schapen langs zien komen die hun laatste ritje maken. Dat is de cultuur hier, maar ik hoef het niet te zien 😨.

We checken uit bij dit geliefde hotel en bedanken voor de gastvrijheid. Op naar Boulmalne du Dades, of terwijl De Dadeskloof. Wederom staan we in Tinghir een tijdje vast vanwege de verkeerschaos, daarna kunnen we aardig doorrijden, het is slechts 60 km rijden.

Het Hotel Kasbah des Dades is wederom prachtig, eerst wat thee "for hospitality" op het terras met uitzicht over de vallei en dan naar onze kamer. Een heerlijke kamer met apart zitje, schone badkamer en niet te vergeten WIFI😂. Op het balkon kijken we zo op de vallei en het zwembad. Luna gaat erin maar het water is erg koud.

Ruud en ik willen naar de Dadeskloof en vragen de meiden of ze mee willen, maar de WIFI trekt harder aan ze.

Wij rijden erheen, wat een ander landschap weer met rode aarde! Via verschillende haarspeldbochten bereiken we de top vanwaar we zo de kloof in kunnen kijken en een mooi overzicht van de hairpinroad krijgen. Aangezien het toch verder rijden was dan we dachten, rijden we terug naar Shant en Loen. Je ziet nog net dat ze anders zijn gaan liggen, maar veel beweging heeft er niet ingezeten.

We gaan even lekker douchen en daarna eten we bij een restaurant in het stadje verderop. Uitgebreid gegeten voor nog geen tientje de man. EN..... Ruud heeft hier eindelijk een biertje kunnen drinken, wat wel stiekem moest omdat dat in dit Moslimland verboden is.

Na het eten chillen we op de zachte bedden. Een verademing om een zacht matras te hebben na alle bedden op een plank oid. Morgenochtend allevier lekker uitslapen en weer gezellig ontbijten. Daarna zo'n 2 uur rijden richting Ouarzazate. Wij verblijven in een stadje daar vlakbij namelijk Ait Benhaddou. Een stadje wat al vaak als decor heeft gediend voor grote filmproducties zoals bijvoorbeeld The Gladiator.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl