Dag 10 en 11

30 juli 2019 - El Gouna, Egypte

Veel te druk gehad om iets te schrijven, of de zon was te fel om m'n display te lezen, liggend op m'n strandbedje 😜. Zondag wilde Ben en Loen uitslapen, wij zijn om 10 uur naar het strand gevaren en liggen daar lekker te chillen. De volgende boot van 11 uur brengt weer een nieuwe lading strandgangers en hey twee bekende gezichten. Ben en Loen hebben toch maar besloten om ook te komen, gezellig! We gaan nog even snorkelen, gebruiken de lunch en nemen de boot van 14 uur terug naar het hotel. Om 15 uur worden we namelijk opgehaald voor ons woestijnavontuur! We zijn de laatste die opgehaald worden, wat fijn is, want dan hoeven we niet meer langs alle andere hotels en gaan we rechtstreeks richting Alex Safari🏜️. Eenmaal binnen krijgen we allemaal een sjaal om het hoofd tegen de stof. Buiten bij de quads krijgen we instructies hoe en wat. Het is heetttt pfff... Ben en Loen rijden zelf een quad, ik ga lekker bij Ruud achterop. Ruud monteert de action cam voorop de quad en we gaaaannnn! Eerst richting een bedouiencamp waar we thee krijgen en de mogelijkheid om waterpijp te roken of kameel te rijden. Wij drinken alleen thee en ik maak foto's van de bedouienkindjes en speel kiekeboe met ze, veel leuker dan de stomme toerist uithangen.. 🙈😎. We vervolgen onze quadrit door de canyon, de zon gaat langzaam onder wat voor een prachtig licht op de bergen zorgt. Genieten! Ruud gaat uiteraard soms van de gebaande paden af, wat het avontuur nog gaver maakt. Af en toe trillen m'n ingewanden er bijna uit op de gebaande paden, om dit te voorkomen, zegt Ruud, moeten we nog harder rijden, hiehaaa! Ben en Loen rijden gelukkig netjes in rij in een andere groep. We stoppen nog 1x om de zon achter de canyon te zien zakken. Dit is het moment zegt Luna, maar Ruud doet net alsof hij gek is haha... We stappen weer op de quad om terug te keren naar het basiskamp. Ruud doet wedstrijdjes met de crew, leuk als je achterop zit, maximale snelheid met alleen maar stofwolken, live your life to the max! Terug op de basis worden we schoon geblazen en krijgen we heerlijk eten. Ben en Loen hebben ook genoten! Terug bij het Hotel drinken we nog wat en gaan lekker slapen. Morgen weer vroeg op.

We worden om 8 uur opgehaald en rijden direct naar de boot. Schoenen uit en even settelen, er zijn weinig schaduwplekjes meer. Dat wordt flink smeren. Zelfs als de boot gaat varen, staat er bijna geen wind. Al snel spotten we 4 dolfijnen, die best lang in de buurt van de boot blijven. Helaas mogen we er niet bij springen. De boot gaat verder naar het eerste snorkelpunt. De zee is heerlijk verkoelend en heeft een prachtig rif. Luna ziet zelfs een nestje (?) met Nemo-eitjes. Heel gaaf om te zien. Eenmaal op de boot, vaart deze weer verder naar Tawila-eiland. We worden met een speedboot die afgeladen is (Loen zegt we lijken wel vluchtelingen), naar het eiland gebracht. Een prachtig bounty-eiland waar werkelijk helemaal niets is🤔. Geen ligbedjes, parasollen of wat dan ook. We besluiten met z'n vieren recht het strandje over te steken waar een onwerkelijk blauw water ons lokt. Eenmaal daar blijkt er niet veel onder water te gebeuren, we zien 3 zeekomkommer zo dood als een pier, lijkt het. Dan maar een stukje naar de zijkant lopen en kijken wat daar is. Een paar heremietkreeftjes en een zeester. Wederom levert het snorkelen hier weinig op. Het is dan ook alweer tijd om terug naar de speedboot te lopen voor het terugvaren naar de boot. Hier staat een overheerlijke lunch klaar. Een stevige maaltijd smaakt zo lekker in die warmte. We varen door naar Dolphins house, een plek waar je prachtig kunt snorkelen en eventueel dolfijnen kunt spotten. Dat laatste gebeurt niet, maar het is zeker de moeite waard onder water. Heul veul vissuh! Hierna gaan we huiswaarts terug naar de kust. We hebben allen behoefte aan een powernappie, maar eerst drinken we bij de poolbar nog wat en smaken die koekjes die we erbij krijgen wel heel lekker. Op naar de kamer, het zout eraf douchen en een tukkie doen. We spreken om 19 uur af om te dineren. Wat een vervelende vakantie toch, eten, slapen, zonnen, leuke dingen doen... Na het avondeten lopen we nog even naar het stadje, kopen nog wat en genieten op een terrasje van live muziek en een cappuccino. Ruud laat z'n baard en wenkies nog even trimmen, hierna gaan we met 2 tuctucs terug naar het hotel. Lekker slapen, na alweer een heerlijke dag.